Pradžia – „Barrett Values Centre“

Išvykau į Belgiją sertifikuotis „Barrett Values Centre“ metodikoje 2015-ųjų pavasarį. Tai padariau ne dėl to, kad metodiką pripažįsta daugiau kaip 100 šalių, kuriose jos pagalba matuojamos vertybės, lyderystė ir kultūra . Esu intuityvus žmogus, ir kartais intuicija būna tokia stipri, kad aiškiai pajaučiu ir atpažįstu apie ką ji kalba. Kai mokiausi ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto lyderystės programoje vadovams R. Barrett modelį trumpai pristatė programos vadovė dr. Violeta Barvydienė. Aiškiai pajutau jo unikalumą – modelis padeda konstruktyviai paaiškinti sunkiai išmatuojamus dalykus, tokius kaip vertybės, sąmoningumas, kultūra, lyderystė, pilnatvė ir prasmė. Galbūt tai buvo pašaukimas. O kai yra pašaukimas, atsiranda ir palaikymas.

Kai apsisprendi, ateina mokytojai

Mano senas bičiulis lyderystės konsultantas Belgijoje Domien Van Gool mane padrąsino, ir jo dėka išvykau sertifikuotis kur kas greičiau nei buvo numatyta „Barrett Values Centre“ kalendoriuje. Belgijoje sutikau konsultantę Elsa Nollet ir mano mokytoją Tor Eneroth, kuris palaikė mane ne tik Belgijoje, bet ir rado laiko atvykti į Lietuvą bei drauge su manimi mokė vertybėmis grįstos lyderystės ISM vadovų magistrantūros studentus. Į jį kreipiuosi tada, kai trūksta aiškumo ar palaikymo, kaip geriau padėti žmonėms eiti sąmoningumo ir vertybių keliu. Dėstau vertybėmis grįstą lyderystę ISM vadovų magistrantūros studijose, kartais konsultuoju į ISM atvykstančias vadovų grupes iš Olandijos.

Sesija "Asmeninės vertybės"

Domiuosi istorijų pasakojimu. Manau, kad nepaprastai svarbu girdėti ne tik savo sąmonės balsą, bet ir atpažinti tai, kas vyksta nesąmoningai. O tam ypač svarbios metaforos, istorijos, vizualiniai ir kiti kūrybiniai metodai, atveriantys kelią į širdį ir dialogą. Ir tai veikia ne tik suaugusių žmonių grupėje. Man svarbi šeima – anot mano vaikų, esame šeimoje penkiese: mama, tėtė, sūnus, dukra ir šuo. Kai dukrai buvo šešeri, ji buvo jauniausias žmogus, su kuriuo kalbėjomės asmenines vertybes.

Per 2017-2022-uosius metus organizacijose vertybių ir kultūros tyrimus supildė beveik 5500 žmonių organizacijose, vertybių ir kultūros vystymo projektuose. Sudėjus visus, kurie pildė asmeninius vertybių tyrimus asmeninio augimo programos ir vertybėmis grįstos lyderystės programose susidarytų viso 6000.

Organizacijos vertybės, lyderystė, kultūra

Gilinuosi į organizacijų psichodinaminius procesus bei tikiu, kad lyderystės neišmokstama vien klausantis paskaitų ir skaitant knygas. Tikiu, kad lyderystės mokymasis kaip ir pati lyderystė yra patyriminis procesas. Lyderystę stipriai įtakoja pasąmonėje esančios nuostatos ir įsitikinimai, vertybės bei elgesys. Man vienas giliausių ir greičiausių mokymosi būdų apie lyderystę – tai grupių santykių konferencijos. Esu nepaprastai dėkinga VU docentei dr. Jolitai Kašalynienei, kuri daugybę metų organizuoja grupių santykių konferencijas Lietuvoje kartu su Londone įsikūrusiu „The Tavistock Institute of Human Relations“.

2017-2020 dirbau lyderystės konsultante kitose šalyse prestižinėse biznio mokyklose, pavyzdžiui IMD Business School Šveicarijoje bei CEIBS Business School Kinijoje – tai geriausios verslo mokyklos savo šalyse. Su tarptautine konsultantų grupe padėjome EMBA lyderystės studentams tapti sąmoningesniais lyderiais, fasilitavome jų kelionę per patyrimines užduotis bei asmeninių koučingo sesijų pagalba padėjome atrasti tai, kas jiems padeda, trukdo, kas dar nežinoma, vadinamuosius „blind spots“, kad jie taptų geresniais žmonėmis ir lyderiais.

Bene didžiausią poveikį mano kaip konsultantės pasaulėžiūrai padarė Organizacijų psichodinamikos studijos, trukusios ketverius metus. Studijas organizuoja Vilniaus universiteto Medicinos fakultetas kartu su Lietuvos grupinės analizės draugija. Toliau tyrinėju grupių psichodinamiką su buvusiais grupiokais intervizijų grupėje. Toliau gilinuosi į šią sritį būdama Lietuvos grupių santykių draugijos narė. 2022-2024 esu grupių santykių draugijos valdybos narė – tai suteikia galimybę daryti didesnį poveikį, bet ir prisiimti daugiau atsakomybės. Priimu kaip vertingą auginančią patirtį.

Periodiškai savo metodikų krepšelį pildau įvairiomis sisteminėmis metodikomis, bet visada prisimenu, kad svarbiausias instrumentas darbe su grupėmis esu aš, tad tiesiog mokausi, keliauju, tobulėju.